موقعیت و داستان

هنر روایت شخصی / ویویان گورنیک / آزاده هاشمیان / نشر چشمه

از {{model.count}}
110,000
93,500 تومان
15%
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
تعداد
نوع
  • {{value}}
موجودی: {{ (2 > 2147483646) ? "نامحدود" : (model.stock || 2) }} عدد
کمی صبر کنید...

گورنیک از نویسندگان صاحب سبک ادبیات غیر داستانی است که آثارش در این حوزه برای ادیبان و منتقدان شناخته شده است. او با اتکا به تجربه‌ی سال‌ها تدریس در رشته های گوناگون نوشتن خلاق به ما می آموزد که چگونه می‌توانیم ناداستانی از منویات شخصی و درونی خود بنویسیم بی آن که سوژه به طرز رقت انگیزی خودشیفته و خود محور به نظر برسد.

مولف
ویویان گورنیک
مترجم
آزاده هاشمیان
ناشر
چشمه
موضوع
خودسرگذشتنامه نویسی / روایتگری و نویسندگی
شابک
9786220110330
تعداد صفحه
127 صفحه
قطع و جلد
رقعی شومیز
سال و نوبت چاپ
1402 || چاپ اول
زبان کتاب
فارسی

گورنیک از نویسندگان صاحب سبک ادبیات غیر داستانی است که آثارش در این حوزه برای ادیبان و منتقدان شناخته شده است. او با اتکا به تجربه‌ی سال‌ها تدریس در رشته های گوناگون نوشتن خلاق به ما می آموزد که چگونه می‌توانیم ناداستانی از منویات شخصی و درونی خود بنویسیم بی آن که سوژه به طرز رقت انگیزی خودشیفته و خود محور به نظر برسد. گورنیک با سبکی تحسین برانگیز ساده و به دور از پیچیدگی با مثال‌هایی از اسکار وایلد، جون دیدیون، سیمور کریم و دیگران بحث خود را پیش می‌برد و ویژگی بارز اثرش در این است که گستره‌ی واکاوی ادبیاش نویسندگان ناشناخته ای چون ژان آمری، ژورنالیسم ساکن بلژیک، تا ناتالیا گینزبورگ نویسنده ی نام آشنای ایتالیایی را شامل می‌شود. او به روش خود نمونه‌های ادبی را ماهرانه و با استادی تمام در قالب منحصر به فردی خلاصه و موجز می‌کند و این میتواند رویکردی مناسب برای خوانندگانی باشد که تازه میخواهند با سبک ناداستان آشنا شوند. او معتقد است تمام آن لذتی را که از خواندن رمان و شعر می‌بریم می‌توانیم در بافتاری ادبی از خواندن تمام جستارها و مموآرها نیز ببریم با این تفاوت که در این مورد کمتر از این لذت آگاه‌ایم. او می گوید وقتی آمری را میخواندم و کریم در گوشم طنین می انداخت، تازه می‌فهمیدم دارم جستار را مثل شعر و رمان و در همان نوع بافتار میخوانم؛ بافتاری که به رابطه ی میان زندگی و واقعیت وسعت می‌بخشد.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...